Wij gebruiken cookies om je de best mogelijke service te kunnen bieden en onze advertenties aan te passen aan jouw interesses. Ga hiermee akkoord door verder te surfen op ao.nl of lees hier meer over cookies.

OK

Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe en wanneer kan ik bestellen?

Je kunt artikelen bestellen via deze website of bij de klantenservice. Telefonisch bestellen kan alleen als je wilt betalen met een iDeal, creditcard of "Klarna achteraf betalen".

De klantenservice is te bereiken op het nummer 030 8080 700 en is geopend op de volgende tijden:
  • Maandag tot en met vrijdag van 7:00 tot 20:00 uur.
  • Zaterdag van 07:00 tot 17:00 uur.
  • Zondag van 12:00 tot 17:00 uur.

Tot hoe laat kan ik artikelen bestellen die ik de volgende dag in huis wil hebben?

Bestellingen die vóór 20.00 uur worden geplaatst, kunnen worden meegenomen om de volgende dag te worden geleverd, afhankelijk van waar je woont en de beschikbaarheid van onze chauffeurs. In je winkelmandje kun je, nadat je je postcode hebt doorgegeven, bekijken of deze service ook in jouw regio beschikbaar is.

Hoe weet ik of het artikel past?

We proberen bij elk artikel de afmetingen aan te geven. Mocht je bij een bepaald artikel toch de afmetingen missen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice (tel. 030 8080 700).

Let op: de afmetingen zijn altijd exclusief uitstekende onderdelen zoals bedieningsknoppen en -hendels. Alleen de behuizing van het artikel is inbegrepen. We proberen alle maten en gewichten zo nauwkeurig mogelijk op de website te vermelden, maar ze kunnen altijd iets afwijken.

Krijg ik exact het model dat ik op de website heb gezien?

De afbeeldingen van artikelen op onze website dienen alleen ter illustratie. We proberen altijd de kleuren van artikelen juist weer te geven, maar we kunnen niet garanderen dat deze exact hetzelfde zijn als die van het artikel dat je ontvangt.
Kleuren kunnen per fabrikant verschillen.
We doen altijd ons uiterste best de juiste productspecificaties op onze website te zetten. Maar onderzoek en ontwerp staan niet stil en producten worden continu verder ontwikkeld. Dit betekent dat specificaties soms zonder waarschuwing worden aangepast.

Wanneer krijg ik een bevestiging dat mijn artikel leverbaar is?

De beschikbare leverdatums van artikelen staan op de website, zodat je zelf een dag kunt uitkiezen die je uitkomt. Vervolgens ontvang je een e-mail ter bevestiging of neemt een van onze medewerkers binnen 48 uur contact met je op om te bevestigen dat het product op voorraad is en om een leverdatum af te spreken.

Kan ik artikelen retourneren?

Als je niet tevreden bent met je nieuwe product, komen we het binnen 30 dagen na levering gratis ophalen. Als je het product in de tussentijd gebruikt of geïnstalleerd hebt, dan moeten we tot 50% van het retourbedrag aftrekken omdat we het dan niet meer als nieuw artikel kunnen verkopen. Natuurlijk mag je het product wel uit de verpakking halen en goed bekijken. Als je een ongebruikt product binnen 30 dagen retourneert, krijg je van ons het volledige aankoopbedrag terug.

Wat moet ik doen als mijn artikel gebreken vertoont?

Als je merkt dat je product gebreken vertoont, dan zullen we ons best doen om het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Aarzel niet en bel ons op telefoonnummer 030 8080 700, dan kunnen we je verder helpen.

Zit er garantie op mijn artikel?

Laten we vooropstellen dat de wettelijke garantie altijd van toepassing is op je aankoop. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De aangeboden eigen en fabrieksgaranties doen geen afbreuk aan deze wettelijke garantie.

Meestal krijg je 2 jaar garantie op alle onderdelen en werkuren, maar soms biedt de fabrikant 5 of zelfs 10 jaar garantie. Het kan zijn dat je je hiervoor moet aanmelden. Onze medewerkers kunnen je daar meer over vertellen.

Denk er ook aan dat de garantie alleen geldt voor huishoudelijk gebruik en dat artikelen die voor commerciële doeleinden worden gebruikt misschien niet gedekt worden.

Kan ik een factuur krijgen?

Uiteraard, via de pagina 'Je bestelling volgen' kun je je factuur naar je eigen e-mailadres sturen. Als je hulp nodig hebt, dan kun je contact met ons opnemen.

Betalen

Op welke verschillende manieren kan ik online betalen?

Je kunt bij ons via iDEAL, Visa, Klarna achteraf betalen, MasterCard en PayPal betalen.
Voor meer informatie over al onze betaalwijzes klik hier.

Moet ik extra betalen als ik met iDEAL, Klarna, Visa, MasterCard of PayPal betaal?

Voor betalingen via iDEAL, Visa, Klarna achteraf betalen, MasterCard en PayPal worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Kan ik ook bij aflevering betalen?

Het is helaas nog niet mogelijk om je bestelling bij de chauffeur te betalen. Wel bieden we de mogelijkheid om te betalen via Klarna. Door deze betaalwijze te kiezen, ontvang je binnen 72 uur na aflevering een factuur van Klarna per e-mail. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om het bedrag via iDEAL of bankoverschrijving te voldoen.

Wat houdt betalen met Klarna in?

Met betalen via Klarna heb je de mogelijkheid om 14 dagen na levering van je bestelling te betalen. Je doet dit door bij het afrekenen van de producten in je winkelmandje Klarna als betaalwijze te kiezen. Binnen 72 uur na levering ontvang je per e-mail je factuur van Klarna. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om het bedrag te voldoen via iDEAL of per bankoverschrijving.

Waarom werkt Klarna niet als betaalwijze?

AO werkt samen met Klarna, wat een eigen acceptatiebeleid heeft waar we geen invloed op hebben. Indien je Klarna niet kunt kiezen als betaalwijze en je wil inzicht in de reden daarvan, kun je rechtstreeks contact opnemen met Klarna via www.klarna.nl. Voor de algemene voorwaarden van Klarna achteraf betalen klik je hier.

Kan ik ook op een andere manier betalen dan online?

Natuurlijk. Als je contact opneemt met onze klantenservice (tel. 030 8080 700), kan een van onze medewerkers je bestelling met een kaartbetaling verwerken.

Kan ik mijn kaartgegevens veilig online verzenden?

Uiteraard, wij coderen je kaartgegevens namelijk met de standaardtechnologie SSL. Dat betekent dat we alle gegevens veilig opslaan in ons systeem, zodat niemand erbij kan.

Leveren

Waar kunnen jullie leveren?

Op alle postcodes in Nederland kunnen we 6 dagen per week leveren. klik hier voor meer informatie over jouw levering.

Hoe word ik op de hoogte gehouden over het tijdstip van levering?

Vanaf 7:00 uur 's morgens worden onze apparaten uitgeleverd. Je ontvangt de volgende communicatie over het tijdstip van levering:

    AO bezorging:

  • De avond voor de leveringsdag ontvang je rond 21:30 uur een sms'je en een e-mailmet een leveringsvenster van 4 uur.
  • Via de link in de email en sms kun je op de dag van levering vanaf 7:00 uur je bestelling volgen.
  • Ongeveer 30 minuten voor levering bellen de chauffeurs je nog even op, om aan te geven dat ze er bijna zijn.

Heb je jouw bestelnummer nu bij de hand? Klik dan hier om je AO levering direct te kunnen volgen.

    PostNL bezorging:

  • Je ontvangt op de dag van levering voor 7:30 uur een email en sms met een tijdsvenster van 3 uur.
  • Via de link in de email kun je je bestelling volgen.
  • Ongeveer 30 minuten voor levering ontvang je nog een sms, om aan te geven dat de chauffeurs er bijna zijn.

Als je een los apparaat van minder dan 31 kg besteld (bijv. kleine magnetrons, afzuigkappen en kookplaten) kan het zijn dat je bestelling door de pakketservice van PostNL wordt afgeleverd. Op de avond voor de dag van levering ontvang je een SMS/ email met een tijdsvenster van maximaal x uur waarbinnen je bestelling wordt afgeleverd. Ben je niet thuis dan ontvang je dezelfde dag een email van PostNL. Via de link in de email kun je tot 22:00 uur een nieuwe bezorgdatum kiezen. Doe je dit niet, dan zal PostNL de volgende dag op nieuw een leverpoging doen. Lukt het dan weer niet om te bezorgen dan zal het pakket bij een van je buren worden afgeleverd of een postkantoor in de buurt.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Dankzij de service 'Je bestelling volgen' hoef je niet de hele dag thuis te wachten op de levering van je bestelling. De service wordt geactiveerd op het moment dat je je bestelling voltooit en is bereikbaar via onze website of via de bevestigingse-mail die je van ons hebt ontvangen. Als je apparaat door onze partner PostNL wordt geleverd dan sturen zij je een 'volg je bestelling' e-mail en sms'je toe.

Hoe zie ik wanneer mijn artikelen worden geleverd?

De leverdatum wordt bevestigd op het moment dat je deze kiest in je winkelmandje. Heel af en toe kunnen we een leverdatum op het moment van aankoop nog niet bevestigen. In zo'n geval neemt één van onze medewerkers contact met je op om te bevestigen dat het product op voorraad is en om een leverdatum af te spreken.

Gebeurt het ook wel eens dat jullie een artikel niet kunnen leveren?

Voor grote apparaten, zoals een Amerikaanse koelkast, moet de levering extra zorgvuldig gepland worden. We willen graag weten hoe de ingang van je huis eruitziet en of we trappen, smalle gangen en/of moeilijke bochten (vooral op de trap) tegenkomen.

Het kan voorkomen dat we een product niet bij je in huis kunnen afleveren. In dat geval bieden we levering van het product altijd zo dichtbij mogelijk aan, bijvoorbeeld onderaan de trap of in de garage.

Wat gebeurt er als jullie niet kunnen leveren?

Heel af en toe gebeurt er iets waardoor we je adres niet kunnen bereiken, bijvoorbeeld als er een weg is afgesloten vanwege noodweer.
We doen altijd ons best om te leveren, maar als we verwachten dat we dat op bepaalde dagen niet kunnen, worden die dagen grijs gemarkeerd in de leveringskalender.

Ik heb haast!

Als je een bestelling plaatst, dan weet je zeker dat je de op dat moment geldende prijs betaalt. Je kunt zelf een dag uitkiezen die je goed uitkomt om je bestelling te laten leveren. Als je haast hebt, kun je kiezen voor de service 'Levering volgende dag'. De beschikbaarheid van deze service is afhankelijk van je postcode.

Wat kost de levering?

Standaardlevering is bij ons gratis, ongeacht uit hoeveel artikelen je bestelling bestaat.

Kan ik een afgesproken leverdatum nog wijzigen?

Jazeker, je kunt de leverdatum nog tot een dag van tevoren wijzigen via de pagina 'Je bestelling volgen'. Neem gerust contact met ons op als je hulp nodig hebt.

Als ik meerdere artikelen tegelijkertijd bestel, worden ze dan ook tegelijkertijd geleverd?

Jazeker, je hele bestelling wordt in één keer geleverd, ongeacht hoeveel artikelen en hoeveel verschillende merken je hebt besteld.

Waarom kan ik mijn gewenste leverdatum niet selecteren?

In stap 2 van het afrekenproces kun je je leverdatum kiezen. Alle beschikbare data voor de komende week worden weergegeven, en met de pijltjes bovenaan kun je tot 4 weken vooruitkijken. De beschikbare data worden weergegeven, met daarbij de prijs van levering op die dag. Om je de best mogelijke service te bieden, worden beschikbare data weergegeven op basis van je postcode en de beschikbaarheid van onze chauffeurs. Sommige data en tijden zijn populairder dan andere en in drukke perioden zullen sommige data vol zitten. Onze leveringskalender wordt continu bijgewerkt met beschikbare opties.

Kan ik de leverdatum in mijn account aanpassen?

Je kunt de leverdatum nog tot een dag van tevoren wijzigen via de pagina 'Je bestelling volgen'. Als je iets anders aan de bestelling wilt aanpassen, kan kun je contact met ons opnemen.

Brengen jullie mijn nieuwe apparaat ook naar binnen/boven?

Ja, afgezien van magnetrons zetten wij alle apparaten precies op de plek in huis waar jij het wil hebben! Ook als dit op zolder is of je op de vierde verdieping woont zonder lift. Woon je op de 5e etage of hoger? Dan kunnen we in verband met de gezondheid van de chauffeurs je apparaat alleen naar boven brengen als er een lift aanwezig is waar het apparaat in past en in mag. We pakken het apparaat vervolgens voor je uit en nemen al het verpakkingsmateriaal weer netjes mee terug. Let op: een Amerikaanse koelkast kunnen wij in verband met de afmetingen en het gewicht helaas géén trappen op dragen. Op de begane grond zetten we het apparaat wel op de juiste plaats.

Vanaf hoe laat kunnen jullie mijn apparaat komen leveren?

Vanaf 7:00 uur 's morgens worden onze apparaten uitgeleverd. De avond voor de leveringsdag sturen we je een sms'je(AO) of een e-mail(PostNL) met een leveringsvenster van 4 uur. Het kan dus zijn dat je als eerste aan de beurt bent en we al om 7:00 uur bij je op de stoep staan.

Installatie

Welke apparaten kunnen jullie installeren?

De volgende apparaten kunnen we voor je installeren:
  • vrijstaande wasmachines
  • vrijstaande wasdroogcombinaties
  • vrijstaande vaatwassers
  • Welke apparaten kunnen jullie niet installeren?

    Onze installatieservice geldt op dit moment niet voor:
  • onderbouwapparaten
  • inbouwapparaten
  • geïntegreerde apparaten
  • apparatuur met vaste aansluiting of krachtstroom
  • alle drogers

  • Bij de installatie van deze apparaten komt vaak meer kijken dan alleen het installeren van het apparaat. Bij geïntegreerde apparaten moet bijvoorbeeld ook vaak je aanrecht/keuken worden aangepast. Daarnaast kan het zijn dat producten op krachtstroom moeten worden aangesloten. Om dit veilig te kunnen doen heb je een gecertificeerde vakman nodig.

    Wat kost een installatie?

    Voor de installatie van vrijstaande was- & vaatwasapparatuur betaal je € 14,99 per aan te sluiten apparaat. Tenzij de installatie service in de aanbieding is. Dan betaal je namelijk helemaal niets voor deze service! Je kunt deze optie selecteren in je winkelmandje. Onder 'Installatie van was- & vaatwasapparatuur' vind je meer informatie over deze service.

    Hoe lang duurt het installeren?

    Dat kunnen we niet voorspellen, elke installatie kan anders zijn. Over het algemeen kun je rekenen op zo'n 45 minuten per installatie. Onze chauffeurs doen dit werk iedere dag en installeren je apparaat veilig en zo snel mogelijk.

    Wat valt er precies onder jullie installatieservice?

    Als je in je winkelmandje voor onze installatieservice kiest, sluiten de bezorgers je nieuwe apparaat voor je aan. Onder deze service valt ook dat wij het nieuwe apparaat voor je uitpakken en het verpakkingsmateriaal weer meenemen. Als de installatieservice niet wordt weergegeven in je winkelmandje is het niet mogelijk de installatieservice te gebruiken. Onder 'Installatie van was- & vaatwasapparatuur' vind je meer informatie over deze service.

    Brengen de chauffeurs zelf de benodigde installatieaccessoires mee?

    Dit verschilt per product. Verschillende merken leveren een verschillend aantal installatieaccessoires mee bij een product. Soms is het nodig dat je zelf nog een accessoire koopt bij de bouwmarkt. Onze chauffeurs beschikken over een standaarduitrusting om de installatie uit te voeren. Bekijk voor een meer specifiek antwoord op deze vraag de productspecificaties en de bijgeleverde toebehoren van je product op onze website.

    Waarom installeren jullie sommige producten niet?

    Sommige producten hebben een ander soort stroomaansluiting, bijvoorbeeld krachtstroom. Onze chauffeurs hebben de bevoegdheden (nog) niet om deze apparatuur te installeren. Daarnaast is het installeren van geïntegreerde apparaten vaak ingewikkelder dan alleen het installeren van het apparaat. Hierbij moet vaak ook je aanrecht/keuken worden aangepast. Mocht je voor de installatie van je apparaat een externe vakman nodig hebben, dan staat dit per product aangegeven in de productspecificaties.

    Waar vind ik een erkende installateur?

    Ben je op zoek bent naar een erkende vakman, dan kun je bijvoorbeeld www.zoekuwinstallateur.nl bezoeken. Op deze website kun je door je postcode in te vullen een erkende installateur in de buurt vinden.

    Ik heb mijn nieuwe apparaat morgen nodig. Kunnen jullie het morgen installeren?

    De installatieservice is afhankelijk van de beschikbaarheid van chauffeurs ter plaatse. Als je deze service selecteert en bij het afrekenen je postcode invult, wordt op de kalender de eerste beschikbare installatiedatum weergegeven. Op de avond voor de leveringsdag sturen we je een sms'je met een leveringsvenster van 4 uur. Op de dag zelf bellen onze chauffeurs je om dit tijdsvenster te verkleinen.

    Koppelen jullie mijn oude product ook los?

    Nee, als je wil dat we je oude apparaat gratis meenemen en ter recycling aanbieden, vragen we je ervoor te zorgen dat het apparaat losgekoppeld, leeg en schoon is.

    Mijn apparaat is al geleverd. Kan ik alsnog de installatieservice bestellen?

    Nee, dat kan helaas niet. Onze installatieservice is alleen beschikbaar bij het plaatsen van je bestelling en kan niet apart worden besteld nadat je product al geleverd is.

    Krijg ik mijn geld terug als mijn product niet kan worden aangesloten?

    Als er iets fout is gegaan met de installatie, neem dan contact met ons op. We proberen het probleem dan direct op te lossen. Lukt dit niet dan plannen we zo snel mogelijk een nieuwe afspraak in om het probleem te verhelpen. Mocht het uiteindelijk niet lukken om je apparaat correct te installeren dan krijg je uiteraard je geld terug.